HTML

Job(b) - Állás Blog

2001 óta figyelem az álláspiac minden rezdülését. Temérdek állásbörzén, HR-szakmai fórumon jártam, sok cikket írtam. Úgy gondoltam, itt az ideje a legújabb karriertrendekről, a legérdekesebb álláshírekről ebben a műfajban beszámolni. Hogy ne maradj le a legjobb lehetőségekről, hogy ne csússz el egy banánhéjon sem, hogy képben legyél, ha váltani akarsz. És persze várok ötleteket, javaslatokat, tapasztalatokat, mert így lesz igazán kerek ez az oldal.

Friss topikok

Linkblog

Egyetemi állásbörze - kinek jó? Véleményeket is várok

2010.10.24. 09:56 Job-blogger

Csütörtökön kiugrottam a Műegyetem őszi állásbörzéjére. Itt készítettem életkép gyanánt az alábbi fotót:

Ennek kapcsán hadd osszak meg néhány gondolatot az álláskeresés és a munkaerő-toborzás e műfajáról.

2000 áprilisát írta a naptár, amikor pályakezdőként, német-média szakos diplomával, egy berlini ösztöndíjról hazaérkezve, friss munkanélküliként elmentem a Műegyetem (BME) tavaszi állásbörzéjére. Nagy reményekkel, hogy majd ott kapok állásajánlatot, állásbörze ugyanis a rendezvény neve (gondolkodtam magamban), ami arra utalhat, ott adják-veszik a munkákat. Ráadásul jól csengő nevű egyetemet végeztem (ELTE) kiváló diplomaeredménnyel, németül és angolul jól beszélek... A 10 órai nyitás után kicsivel beértem az aulába és kínai piac feelingem volt. Nagy zaj, az álláskeresők egymás hegyén-hátán, alig lehet a standok közelébe férkőzni, érthetetlen állásajánlatok, se nyelvoktatói, se újságírói munkalehetőség. Miután a Nestlé standjánál ittam egy ingyenkávét és beszereztem két ingyenújságot, egy óra után feltettem magamnak a kérdést: mit keresek én itt?

Szerintem sok humán diplomás fiatalnak volt hasonló élménye, amikor a Közgáz vagy a Műegyetem állásfórumaira csöppent be. Hiába kommunikálják a szervezők, hogy mindenféle végzetteknek vannak állások, az ilyen fórumok szinte kizárólag mérnököknek, informatikusoknak, közgazdászoknak szólnak. És csak azoknak, akik multi cégeknél képzelik el jövőjüket. Nem teljesen haszontalan azonban számukra sem kimenni az állásbörzére. Ők elsősorban az ott elérhető humán szolgáltatásokból (próbainterjú, cv-átnézés) profitálhatnak.

S hogy a célcsoport, a műszaki és a közgazdász végzettek mit érhetnek el? Tavasszal a Közgáz pénzügy szakán végzett barátomat elkísértem a Corvinus állásbörzéjére. Percről percre leírtam, mi történt vele. Erről cikket írtam a Monster állásportál online karriermagazinjában. Tanulságos két óra volt, itt a cikk linkje: http://karrier-tanacsok.monster.hu/karrierepites/karriermodositas/allasborze-corvinus/article.aspx

Szóval csodát ne várjunk az ilyen rendezvényektől. Információgyűjtésre, a lehetséges cégek felmérésére és egy pályázat elindítására azonban alkalmas lehet. És még valami: néhány kiállítónál konkrét választ kapunk az elérhető kezdő fizetésre. Ezt más fórumon, hivatalos forrásból nem lehet megtudni.

Ugyan a 3 nagy őszi állásbörzén (HVG, Corvinus, BME) már túlvagyunk, egy útravalót hadd adjak minden jövőbeli börzézőnek. Ne a cég képviselőjétől várjuk el, hogy a tanult szaknak megfelelő állást ajánljon, hanem magunk mérjük fel, milyen állásajánlatok jöhetnek szóba.

Hogy trendeket is felvázoljak: a mostani, hagyományos állásbörzére kihívás a "virtuális állásbörze". A legjobb fejlesztés az IMASTE nevű cégé: http://www.imaste-ips.com/

Ennek a lényege, hogy grafikusan megrajzolt virtuális térben "sétálhatnak" a regisztrált látogatók, és chaten kérdezhetnek a cégek képvilselőitől. Már megvoltak az első ilyen rendezvények. Elképzelhető, hogy hosszú távon ez lesz a jövő. Kíváncsian várom, hogy a munkaadók mennyire mozdulnak rá erre a lehetőségre. Ez egyébként a kkv cégeknek is kiváló lehetőség, ugyanis a hagyományos börzénél olcsóbb és a részvétel kis emberi ráfordítással megoldható.

Ha HR-es hallgató lennék, akkor én a virtuális állásbörzéről írnám a diplomadolgozatomat. Tuti sláger a tanárnál...

Kinek milyen élménye volt állásbörzén?

Öt tanács, ha állásbörzére készülünk:

- Határozzuk meg, hogy mi a célunk (így a csalódás is csökkenthető)

- Nézzük meg a rendezvény weboldalát, milyen cégek, milyen ajánlatokkal érkeznek

- Ha kétnapos a rendezvény, az első napon csak kérdezzünk, jegyzeteljünk, a másodikon a kinézett állásokra szabott cv-t adjunk le (ha papír alapon kérik)

- Nézzük meg, mely cég tart prezentációt. Ha egy kinézett munkaadó is közte van, akkor hallgassuk végig. 

- Mérjük fel, a standnál ki képviseli a céget. Ha szakmai vezető, akkor vele érdemes hosszabban értekezni

-Készüljünk konkrét kérdésekkel

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://job-allas.blog.hu/api/trackback/id/tr502394645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mediacapa 2010.10.24. 18:59:03

Amit én láttam: sok cég inkább adatbázis frissítés vagy termékreklám miatt jön ki. Sajnos ez az igazság.
süti beállítások módosítása